Actueel
verfijn de resultaten
- vorige resultaten
- resultaten 1-10
- resultaten 11-20
- resultaten 21-25
- volgende resultaten

De Kinderombudsman doet elke twee jaar een groot onderzoek naar het welzijn van kinderen en jongeren van 8 tot 18 jaar.

De Monitor Digitalisering Onderwijs geeft scholen inzicht in hun eigen digitaliseringsniveau en het niveau ten opzichte van het landelijk gemiddelde.

Nederlandse jongeren zijn matig tot gemiddeld digitaal geletterd blijkt uit het ICILS-onderzoek.

Blog door Sarah Hijmans, Specialist media & educatie en eindredacteur MediaMasters bij Netwerk Mediawijsheid.
De VO-raad en andere onderwijspartijen roepen de Tweede Kamer op om vertrouwen te hebben in de nieuwe kerndoelen en die volgens planning in te voeren.

Het onderwijsvakblad Didactief heeft een themanummer uitgebracht met als onderwerp digitale geletterdheid.
De Algemene Onderwijsbond (AOb) waarschuwt dat veel leraren en scholen zich niet voldoende bewust zijn van de risico’s van AI.

Hoe leesvaardigheid als belangrijke basis dient voor digitale geletterdheid.

Een blog, geschreven door Remco Pijpers over hoe je als leraar om kunt gaan met de onwetendheid over digitale geletterdheid.

In een blog reageert onderzoeker en coördinator Natasia Griffioen op de media-aandacht rondom het boek Generatie angststoornis van schrijver Jonathan Haidt.
- vorige resultaten
- resultaten 1-10
- resultaten 11-20
- resultaten 21-25
- volgende resultaten