Actueel
verfijn de resultaten
- resultaten 1-10
- resultaten 11-20
- resultaten 21-22
- volgende resultaten

Blog door Esther Rozendaal, hoogleraar Digitale weerbaarheid en veerkracht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

In dit wetenschapscollege staat digitale weerbaarheid centraal, met een praktijkcollege over kansengelijkheid.

Vanaf 1 januari 2026 stopt SLO met de uitvoering van activiteiten voor het Expertisepunt, maar blijft in een adviserende rol betrokken.

In dit wetenschapscollege van het Expertisepunt digitale geletterdheid staat gelijke toegang en deelname centraal.

Blog door Alexander Smit, onderzoeker en docent aan de Rijksuniversiteit Groningen en het Digital Inclusion Lab.

De definitieve conceptkerndoelen digitale geletterdheid zijn gepubliceerd door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

De landelijke afspraak over niet-educatief smartphonegebruik in de klas is succesvol: 99 procent van de vo-scholen heeft passend beleid ingevoerd.

De laatste aanvraagronde van de subsidie Verbetering basisvaardigheden is afgerond. Ruim 7800 scholen in het po, vo en go gaan ermee aan de slag.

Deze boeken, films en series nodigen uit om te praten over digitale geletterdheid – met leerlingen van alle leeftijden en met collega’s of ouders.

SLO heeft functionele conceptkerndoelen ontwikkeld voor het leergebied digitale geletterdheid in het (v)so.
- resultaten 1-10
- resultaten 11-20
- resultaten 21-22
- volgende resultaten