Overzichtspagina
verfijn de resultaten
- resultaten 1-6
- resultaten 7-8
- volgende resultaten

Amerikaans onderzoek over hoe AI-technologieën − die de potentie hebben onderwijskansen te verbeteren − ook kunnen bijdragen aan discriminatie.

Het College voor de Rechten van de Mens onderzoekt welke risico’s op discriminatie zich voordoen bij het inzetten van algoritmes in het onderwijs.

Welke rol kan ict spelen bij het creëren van kansengelijkheid? De denkplaat ‘Kansengelijkheid en digitalisering’ geeft scholen handvatten hiervoor.

Op deze pagina vind je informatie voor ict- en informatievaardigheden en mediawijsheid voor kinderen en jongeren met een visuele beperking.

Het gebruik van technologie zorgt voor kansenongelijkheid. Dit praktijkgerichte onderzoek biedt handreikingen voor mbo-docenten om dit aan te pakken.

In het mbo vallen digitale vaardigheden en digitale geletterdheid onder de basisvaardigheden taal, rekenen en (digitaal) burgerschap.
- resultaten 1-6
- resultaten 7-8
- volgende resultaten