Wetenschapscolleges
De wetenschapscolleges zijn bedoeld voor onderwijsprofessionals die digitale geletterdheid doordacht willen integreren in hun onderwijs. Elk college bestaat uit een wetenschappelijk deel en een praktijkcollege met concrete voorbeelden en handvatten.
Zoeken in de index
- resultaten 1-6
- resultaten 7-10
- volgende resultaten

In dit wetenschapscollege bespreken Haroon Sheikh en Bas Hummel digitale geletterdheid met focus op AI.

In dit wetenschapscollege vertellen Esther Rozendaal en Karim Amghar over digitale weerbaarheid en kansengelijkheid.

In dit wetenschapscollege vertellen Alexander Smit en Oscar Lepoeter over gelijke toegang en deelname in het onderwijs.


Onderzoekers van de Universiteit van Zürich onderzochten welke factoren bepalen of leraren mediawijsheid onderwijzen.

Het rapport ‘Online vaardig begint offline’ laat zien hoe belangrijk gesprekken met ouders en school zijn voor de digitale vaardigheidsontwikkeling.
- resultaten 1-6
- resultaten 7-10
- volgende resultaten