Zoeken - zoekresultaten
- vorige resultaten
- resultaten 1-5
- ...
- resultaten 26-30
- resultaten 31-35
- resultaten 36-40
- ...
- resultaten 51-52
- volgende resultaten
Digitale geletterdheid evolueert door de opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) en andere technologieën. Nieuwe vaardigheden worden belangrijk, zoals het begrijpen van algoritmes, data-analyse, en het beoordelen van door AI gegenereerde informatie. Kritisch denken over de ethische implicaties van technologie en bewust omgaan met automatisering zijn ook cruciale aspecten. Lees meer bij OECD (The Organisation for Economic Co-operation and Development).
Het College voor de Rechten van de Mens onderzoekt welke risico’s op discriminatie zich voordoen bij het inzetten van algoritmes in het onderwijs.
Dit artikel van NRO geeft inzicht in wat digitale informatievaardigheden precies inhouden en hoe je er effectief les in geeft.
Dit rapport van het Centrum voor Digitale Inclusie (U-Twente) biedt een onderzoeks- en beleidsagenda rond digitale vaardigheden en inclusie.
Scholen maken steeds vaker gebruik van platforms van grote techbedrijven. Hoe zorgen we ervoor dat het onderwijs zijn autonomie behoudt?
- vorige resultaten
- resultaten 1-5
- ...
- resultaten 26-30
- resultaten 31-35
- resultaten 36-40
- ...
- resultaten 51-52
- volgende resultaten